SHINBUKAN
Iaido Szeminárium - 2014.05.10-11 -

Ismét felkerekedtünk, hogy Stubnyafürdőn gyarapítsuk tovább Iaido ismereteinket!

A tervezett indulást némi hajszárítás, bőröndbe pakolás, biztosítás vásárlás és vacsora késleltette, de utána a hétvégére maradt 2 mm hasznos kopófelületű féktárcsával nekivágtunk a hegyeknek.A 200 km eseménymentesen zajlott, nosztalgiáztunk, felidézve a régi szép időket, amikor még a határőröknél fénymásolt személyi igazolvánnyal magyarázkodtunk, vagy kis kitérőt tettünk Salgótarján felé..

A Rezident nevű retro-80-as évekre emlékeztető "hotel" és a dojo lett hármunk megosztott szálláshelye.

Szombaton máris ott álltunk a sorban, mint már annyiszor - örömünkre Victor Cook Sensei-t ezúttal Terry Cook Sensei és Tony Devine Sensei is elkísérte!A bevezető szavak apropója a 2 héttel korábbi alsóörsi vizsga (vagy inkább a sikertelenül vizsgázók magas aránya..) volt. Cook Sensei kiemelte, hogy ("ez nem rakéta-tudomány") minden szinten fontos, hogy helye legyen a nukitsuke, a furikaburi - és természetesen minden gyakorlatot helyes vágás és lábmunka kell hogy végigkísérjen.

A katák-at ezúttal Tony Sensei mutatta be. Egy pillanatig azt hittük, a Mae lesz az egyetlen kata aznap..de mégis, jött a többi, igyekeztünk minden részletet megfigyelni - és magunkba szívni az "újításokat" is.

A pitypangos réten ebédeltünk, újabb képek készültek (estére el is értük az 500 db-ot).

A sok mozgástól fáradtan estünka meleg vízbe, majd egy közeli étterem kertjébe, ahol régi barátainkkal vacsoráztunk, majd a Sayonara partin kóstolgattuk a forró málnát hideg vanília fagyival.

Vasárnap éjjel még több eső esett, és nem is hagyta abba egész nap..

Az utolsó katák után ismét "vizsgázók" és "többiek" csoportra lettünk kettéosztva, így ismét örülhettünk Cook Sensei még közvetlenebb tanításának!

Sensei ezúttal a jelen lévő legmagasabb fokozattal rendelkezőkhöz szólt első sorban. Ismét hangsúlyozta, hogy a leírtak követése, a technika nem elég, értenünk kell, hogy mikor mi történik, és ennek látszani is kell. Elmondta azt is, hogy ez az idő múlásával..csak nehezebb lesz.

Kattintson a képre a nagy felbontású változat megtekintéséhez! Kattintson a képre a nagy felbontású változat megtekintéséhez! Kattintson a képre a nagy felbontású változat megtekintéséhez! Kattintson a képre a nagy felbontású változat megtekintéséhez!